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15 de noviembre de 2007
On jueves, noviembre 15, 2007 by GeNeRaCiOn AsErE in EL mundo por un asere 6 comments
Los blogoueros aquí presentes, nos piden que además de colgar la noticia de Yoani, expliquemos que es la blogoestroika y que se persigue con ella. Pues bien, ayer por la noche felicitaba a Alberto de generación asere y le recodaba como en un debate de nuestro sitio, él vino con la idea de la Blogoestroika necesaria, inmediatamente después tony colgaba en un post La Blogoestroika y la emergente sociedad civil de los blogueros cubanos... pidiendo para a todos los ciudadanos de la isla el acceso libre al internet y que de ese modo sea posible ejercer la libertad virtual, ya que la libertad plena es hoy imposible de alcanzar en la isla. ¿Si existe un proyecto de TV Martí, porque no existe entonces el de la Internet Martí? Es vital demandar el envío de una señal de Internet wireless a Cuba.
Hoy estamos muy contentos por el eco de nuestra propuesta, pero lo bueno de todo esto es que la idea de la blogoestroika es de todos, que no la sacamos de un cartucho de huevo o del sombrero de un mago, que es simplemente parte de esta era digital que poco a poco pretende convertir el monólogo en diálogo. Lo importante ahora es apoyar a Yoani y repetir mil veces la palabra blogoestroika y sobre todo lo que pedimos con ella, que es el libre acceso a la Internet de todos los cubanos.
Maylin/ generacionasere.
Confucius once found moral direction from the Sages, who modeled themselves on the idea of the Decree of Heaven, believing it to be the moral fabric that binds the universe together.
Where do you find your moral direction?
In the skews of moral relativism, where I register myself, I naturally regard “morality” as a fairly relative concept; one which has many definitions to many different people and cultures. The conception of a moral way of life is our own attempt at conceptualizing the laws of the universe, mainly for the purpose of producing norms (or rules) that are conducive to the life process. Anyone who has ever played any type of game knows that a particular game has its own particular set of rules. We abide by those rules to give everyone fair-play. However, it’s easy to judge right from wrong in a synthetic game, where the rules are manufactured by whoever created it. Whereas, in the game of life, there really is no point of reference. The real problem or question is: “Who justifies these rules?”
Many people attribute morality and it’s many directives to a “God” or a particular religious belief; it is, to say the least, the easiest justification. As for me, I find my moral direction from the age-old, guiding principle: “Do unto others as you would have them do unto you.” I respect and believe in the universal moral dictum that preserves the rights of humanity, although I acknowledge morality as merely an approximation of how we should think and behave. Nevertheless, it is an inevitable necessity; otherwise chaos would ensue.
Even Friedrich Nietzsche, the great German philosopher who was considered the quintessential antagonist of morality, was himself a moral individual. - - He got himself dressed in the mornings and conducted himself in society with some sense of propriety. However, in the ferocity of his attack on all things morality, the usefulness of morals was not what Nietzsche tried to turn us against, in my view, but rather he opened our eyes to the dangers of hiding behind them. It’s the realization that nothing is absolute, and one cannot afford to blind himself to the subtle intricacies of life with a narrow view of “black and white.” According to Nietzsche, religions offer a “slave’s morality” because it gives its followers an absolute truth, which is restrictive to a person’s development. He claimed that religions, such as Christianity, were not empowering people with their arrogant moral assertions and not allowing them to reach their full potential.
I don’t necessarily believe in a Decree of Heaven much less an absolute morality, but I do acknowledge that life beckons moral parameters, albeit flawed and conceptual.- - It gives order to life. However, my feeling is that intuition can go a long way when making difficult moral judgments.
Hoy estamos muy contentos por el eco de nuestra propuesta, pero lo bueno de todo esto es que la idea de la blogoestroika es de todos, que no la sacamos de un cartucho de huevo o del sombrero de un mago, que es simplemente parte de esta era digital que poco a poco pretende convertir el monólogo en diálogo. Lo importante ahora es apoyar a Yoani y repetir mil veces la palabra blogoestroika y sobre todo lo que pedimos con ella, que es el libre acceso a la Internet de todos los cubanos.
Maylin/ generacionasere.
Confucius once found moral direction from the Sages, who modeled themselves on the idea of the Decree of Heaven, believing it to be the moral fabric that binds the universe together.
Where do you find your moral direction?
In the skews of moral relativism, where I register myself, I naturally regard “morality” as a fairly relative concept; one which has many definitions to many different people and cultures. The conception of a moral way of life is our own attempt at conceptualizing the laws of the universe, mainly for the purpose of producing norms (or rules) that are conducive to the life process. Anyone who has ever played any type of game knows that a particular game has its own particular set of rules. We abide by those rules to give everyone fair-play. However, it’s easy to judge right from wrong in a synthetic game, where the rules are manufactured by whoever created it. Whereas, in the game of life, there really is no point of reference. The real problem or question is: “Who justifies these rules?”
Many people attribute morality and it’s many directives to a “God” or a particular religious belief; it is, to say the least, the easiest justification. As for me, I find my moral direction from the age-old, guiding principle: “Do unto others as you would have them do unto you.” I respect and believe in the universal moral dictum that preserves the rights of humanity, although I acknowledge morality as merely an approximation of how we should think and behave. Nevertheless, it is an inevitable necessity; otherwise chaos would ensue.
Even Friedrich Nietzsche, the great German philosopher who was considered the quintessential antagonist of morality, was himself a moral individual. - - He got himself dressed in the mornings and conducted himself in society with some sense of propriety. However, in the ferocity of his attack on all things morality, the usefulness of morals was not what Nietzsche tried to turn us against, in my view, but rather he opened our eyes to the dangers of hiding behind them. It’s the realization that nothing is absolute, and one cannot afford to blind himself to the subtle intricacies of life with a narrow view of “black and white.” According to Nietzsche, religions offer a “slave’s morality” because it gives its followers an absolute truth, which is restrictive to a person’s development. He claimed that religions, such as Christianity, were not empowering people with their arrogant moral assertions and not allowing them to reach their full potential.
I don’t necessarily believe in a Decree of Heaven much less an absolute morality, but I do acknowledge that life beckons moral parameters, albeit flawed and conceptual.- - It gives order to life. However, my feeling is that intuition can go a long way when making difficult moral judgments.
GeNeRaCiOnAseRe/danny (cali-for-nication)
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de una banda que mezcla música cubana y norteamericana, con un especial
sello de autenticidad.
Picadillo EPK es un film de Generacion Asere. VIDEO de la ENTREVISTA: YouTube
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ROBERTO CARCASSÉS (Interactivo) nos habla a largo y tendido sobre, -La verdadera Historia del MAMBO -Su encuentro con "CACHAO", -El último disco de la banda INTERACTIVO, "Que Lindo es el Amor", -Influencia de Santiago Feliú en su música y del tema "SiN MiEDO a la MAREA" -La Necesidad del acceso a Internet que existe en la isla y las oportunidades que generaría un debate abierto entre todos los cubanos. VIDEO de la ENTREVISTA: YOUTUBE
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6 comments:
La moral es ambigua, intangible, pornográfica, recatada y bien vestida, a veces se presenta como la capa de una cebolla que después de pelarla se vuelve NADA, pero sin embargo todos tenemos nuestra propia regla para medir lo bueno y lo malo. AL final la moral nos hace falta danny.
t
danny, yo creo que la amoralidad es un tipo de moral, como lo es también la cultura de la contra cultura.
"El respeto al derecho ajeno es la paz" Ésta es la que más me gusta, Danny...(Benito Juarez)
Alberto
albert, ¿te acuerdas del cartelito en la puerta de mi cuarto cuando éramos unos chamas.?
decía -PAZ, es NO me JODAN-
;)
t
sí, como no
el mio ahora dice " este cuarto es mío y lo tengo regao porque me da la gana y si no le gusta sencillamente
valla a otra casa"
A
También, acerca de la moral
pienso que hay gente líquida y gente solida. Cualquiera comete un error y se arrepiente sinceramente. Los líquidos se la pasan cagando a todo el mundo, como los hipócritas que se confiesan y al otro día vuelve a las andadas.
A
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